Ηλεκτρονικό εργαλείο που διευκολύνει την αλλαγή προμηθευτή ρεύματος παρουσιάζεται εντός της εβδομάδας από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Το εργαλείο στοχεύει να εξαλείψει την γραφειοκρατία, επιτρέποντας στους καταναλωτές να επιλέξουν ευκολότερα τον πάροχο με τα πιο οικονομικά τιμολόγια μέσω μιας νέας διαδικασίας στο gov wallet.
Με το νέο εργαλείο, οι καταναλωτές θα μπορούν να αλλάζουν προμηθευτή ρεύματος από το κινητό τους τηλέφωνο με απλές κινήσεις, αποφεύγοντας πολύπλοκες διαδικασίες και φυσικά δικαιολογητικά. Οι ενδιαφερόμενοι θα ακολουθούν μια διαδικασία ψηφιακής έγκρισης που λειτουργεί ως ηλεκτρονική υπογραφή, επιτρέποντας την άντληση των απαραίτητων δεδομένων από το gov wallet.
Ποια είναι η διαδικασία
Η διαδικασία θα περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
Επιλογή Παρόχου και Συμφωνία Τιμολογίου
Ο καταναλωτής επικοινωνεί με την εταιρεία της επιλογής του για να επιλέξει το τιμολόγιο που επιθυμεί. Εφόσον συμφωνήσει στους όρους, λαμβάνει μια ειδοποίηση στο gov wallet.
Ψηφιακή Έγκριση Δεδομένων
Μέσω της εφαρμογής gov wallet, ο καταναλωτής δίνει τη συγκατάθεσή του για την άντληση των στοιχείων που απαιτούνται από τον νέο πάροχο. Αυτή η έγκριση λαμβάνει τη μορφή ψηφιακής υπογραφής και ολοκληρώνει τη διαδικασία χωρίς να απαιτείται η αποστολή δικαιολογητικών.
Άμεση Ολοκλήρωση της Αλλαγής
Με τη λήψη της έγκρισης, η αλλαγή προμηθευτή ολοκληρώνεται άμεσα και ο καταναλωτής μπορεί να απολαμβάνει το νέο τιμολόγιο με τον νέο πάροχο.
Oι καταναλωτές που θέλουν να αλλάξουν πάροχο, το μόνο που θα χρειάζεται θα είναι να δώσουν έγκριση στην εταιρεία να αντλήσει άπαξ από το «ψηφιακό πορτοφόλι» τους όσα προσωπικά στοιχεία είναι απαραίτητα για τη σύναψη του συμβολαίου προμήθειας ρεύματος και η διαδικασία θα ολοκληρώνεται χωρίς να χρειάζεται να αποστείλουν οποιοδήποτε δικαιολογητικό.
Επομένως, αν κάποιος θέλει να αλλάξει προμηθευτή, απλώς θα επικοινωνεί με τη συγκεκριμένη εταιρεία για να συμφωνήσει στο τιμολόγιο στο οποίο πρόκειται να συμβληθεί. Στη συνέχεια, θα λαμβάνει μία ειδοποίηση στο «ψηφιακό πορτοφόλι», με την οποία θα ενημερώνεται για τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για το συμβόλαιο και τα οποία χρειάζεται να αντλήσει η εταιρεία. Η συναίνεση του καταναλωτή θα έχει τον ρόλο και ψηφιακής υπογραφής, κάτι που σημαίνει πως πατώντας το σχετικό κλικ θα ολοκληρώνεται όλη η διαδικασία.
Μετά την επιλογή το νέου προμηθευτή, ο καταναλωτής θα λαμβάνει ειδοποίηση στην εφαρμογή gov.gr wallet στο smartphone του για να δώσει στη νέα εταιρεία, άδεια στα προσωπικά του στοιχεία που είναι απαραίτητα. Αν o πελάτης συναινέσει, η διαδικασία θα ολοκληρώνεται.
Με την αυτοματοποίηση στη σύναψη νέου συμβολαίου, στόχος είναι να διευκολύνονται οι καταναλωτές στις επιλογές τους, ώστε να μπορούν να επιλέγουν κάθε μήνα τον πάροχο με τις χαμηλότερες τιμές.
Με τον τρόπο αυτό θα ενταθεί ο ανταγωνισμός, και θα πιεστούν οι εταιρείες να προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές στα τιμολόγιά τους για να μη χάνουν πελάτες.
Ποια διαδικασία ακολουθούν μέχρι στιγμής οι καταναλωτές
Μέχρι να δοθεί η δυνατότητα η υπηρεσία να περάσει gov.gr για να αλλάξουν οι καταναλωτές πάροχο ηλεκτρονικά, χρειάζεται πρώτα να συγκεντρώσουν κάποια απαραίτητα έγγραφα:
Αντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άδειας παραμονής/άδειας διαμονής
Επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί το ΑΦΜ
Τελευταίο λογαριασμό ρεύματος από τον προηγούμενο προμηθευτή και αποδεικτικό της πληρωμής ή της ρύθμισής το
Ένδειξη του μετρητή (π.χ. φωτογραφία)
Αν θέλουν η νέα σύμβαση να γίνει από άλλο πρόσωπο:
Επικυρωμένη εξουσιοδότηση (πρωτότυπη ή απλή φωτοτυπία) από ΚΕΠ ή μέσω gov.gr
Αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο ή άδεια παραμονής/διαμονής του εξουσιοδοτούμενου
Για το πιστοποιητικό ηλεκτρολόγου, αν η νέα σύμβαση παραμείνει στο ίδιο όνομα με αυτό που υπάρχει καταχωρημένο στο σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με τα ισχύοντα από τη ΡΑΕ, δεν απαιτείται ο έλεγχος Υπεύθυνης Δήλωσης Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη (ΥΔΕ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου