Πόθεν Έσχες: Δόθηκε παράταση ως τις 28 Φεβρουαρίου - e-Vrilissia

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024

Πόθεν Έσχες: Δόθηκε παράταση ως τις 28 Φεβρουαρίου

 


 Σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή στο πλαίσιο του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών», δόθηκε παράταση για την υποβολή των δηλώσεων Πόθεν Έσχες έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025.


Η παράταση κρίθηκε αναγκαία λόγω τεχνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι υπόχρεοι κατά την υποβολή των δηλώσεων. Συγκεκριμένα, το ηλεκτρονικό σύστημα παρουσιάζει συχνά δυσλειτουργίες, καθώς βρίσκεται σε διαδικασία συνεχών αναβαθμίσεων.


Προσοχή στις Δηλώσεις

Για πρώτη φορά, οι δηλώσεις Πόθεν Έσχες είναι σε μεγάλο βαθμό προσυμπληρωμένες. Ωστόσο, δεν είναι συμπληρωμένες πλήρως (100%), ώστε να υποβάλλονται αυτόματα. Οι υπόχρεοι πρέπει να ελέγξουν σχολαστικά τα δεδομένα που έχουν καταχωρηθεί και να προβούν στις απαραίτητες διορθώσεις, εξασφαλίζοντας την ορθότητα των στοιχείων.


Η σωστή και έγκαιρη υποβολή είναι ζωτικής σημασίας, καθώς οι δηλώσεις Πόθεν Έσχες αποτελούν εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας.


Η νέα πλατφόρμα έχει υλοποιηθεί κατ’ εφαρμογή του ν. 5026/2023 (Α’ 45) και των υπ’ αριθμ. 65057/23.10.2024 (Β’ 5919) και 60395/24.10.2024 (Β’ 5921) Κοινών Υυπουργικών Αποφάσεων με βασικά χαρακτηριστικά τα ακόλουθα:


1. Άντληση δεδομένων από τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και τα πιστωτικά ιδρύματα για την αυτοματοποίηση και διευκόλυνση της υποβολής των δηλώσεων από τους υπόχρεους.


2. Ριζική ενίσχυση της διαφάνειας και των δυνατοτήτων ελέγχου των δηλώσεων, καθώς τα διαθέσιμα δεδομένα για κάθε υπόχρεο προσυμπληρώνονται αυτόματα.


Έως σήμερα έχουν αντληθεί δεδομένα από 114 χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και πιστωτικά ιδρύματα.


3. Διακριτή υποβολή δηλώσεων από τους σύζυγους των υπόχρεων προσώπων, οι οποίοι σύμφωνα με τον ν. 5026/23 αποκτούν αυτοτελή υποχρέωση υποβολής.


4. Διαλειτουργικότητα με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας για την άμεση ενημέρωση των υπόχρεων προσώπων.


Οι υπόχρεοι υποβολής δήλωσης είναι περίπου 300.000 ετησίως.


Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης, την Επιτροπή Ελέγχου των δηλώσεων πόθεν έσχες του άρθρου 25, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα λοιπά ειδικά όργανα ελέγχου του άρθρου 27, την Τράπεζα της Ελλάδος, την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, τα Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα και τους Πιστωτικούς Οργανισμούς, με μέριμνα του γγ, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.


Επισημαίνεται ότι η υποβολή των ετήσιων δηλώσεων των ετών 2023 (χρήση 2022) και 2024 (χρήση 2023) κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου δύναται να πραγματοποιηθεί χωρίς να απαιτείται από το σύστημα να συμπληρωθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), στην περίπτωση που αυτός δεν έχει εκδοθεί, με γνωστοποίηση των υπόλοιπων ατομικών στοιχείων για τα ανήλικα τέκνα.


Στη νέα πλατφόρμα πραγματοποιούνται συνεχείς έλεγχοι και αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και εξυπηρέτησης των χρηστών και την άντληση στοιχείων από πρόσθετους φορείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages